Har du ondt i hovedet?

Af Mobile Fitness

Der findes mange årsager til hovedpine og forskellige former for hovedpine. Én af dem er spændingshovedpine. Her er der ofte en sammenhæng med nakkesmerter. Er der ubalance i nakkemusklerne, kan det give problemer i form af spændingshovedpine. Det er derfor en god idé at træne nakkemusklerne.


Hold hovedpinen væk med disse øvelser:

Øvelse 1-3 er fra "Har du ondt i nakken?". De er også gode, hvis du har ondt i hovedet.

Øvelse 1

Øvelse 2

Øvelse 3

Vigtigt

Det er vigtigt, at du opsøger professionel hjælp, hvis du har en skade, har ondt eller føler ubehag, inden du går i gang med øvelserne. Og hvis du efter tre uger ikke har fået dine smerter til at gå væk eller blive mindre - eller hvis de bliver værre, når du laver øvelserne - skal du kontakte din læge eller anden behandler.

Øvelse 5

Hovedpine kan skyldes mange ting. Nogle kan du selv gøre noget ved:

5 vaner du skal undgå i din hverdag

5 gode vaner du skal få eller fortsætte med

Andre grunde til hovedpine kan være


Referencer:

Gigtforeningen www.gigtforeningen.dk

Danske Fysioterapeuter www.fysio.dk

Vidste du...
.. at du skal sove i mindst 7½ timer hver nat for at være rigtig frisk om dagen.
Afstemning

Hvad plejer du at spise efter træning?

Et stykke frugt 27%
Jeg drikker et mælkeprodukt (fx kakaomælk, minimælk, eller noget lignende.) 6%
Et stykke rugbrød med pålæg 11%
En proteinbar eller en proteindrik 7%
Andet 48%

Du skal logge på for at kunne stemme.